Forside > Referencer > Artikler > Den røde kontorrevolution  

Bragt i "Tidens Kontor ":

Den røde kontorrevolution
Otte løfter til kunderne udgør den røde tråd i konceptet bag Redoffice - en helt ny kæde indenfor kontorforsyning.

Tekst: Max Jørgensen
Foto: Redoffice


De otte løfter skal sikre kunderne mod unødig spild, og gøre det nemt at købe de rigtige produkter til kontoret. Løfterne garanterer blandt andet en fair pris, levering fra dag til dag over hele landet, problemfri returnering af fejlkøb og frihed til at vælge, hvornår og hvordan varerne skal bestilles.

- Det handler om at skabe værdi hos kunden i stedet for at fokusere på transaktioner og slagtilbud. Vores medarbejdere tænker mere på kundernes behov end på produkterne alene. De otte løfter er kernen i vores kundebetjening. Men ved siden af ligger et stærkt kædekoncept, der omhandler uddannelse, markedsføring, facader og meget andet, forklarer kædens chef, Carsten R. Andersen.

Mere end en kontorforsyning
”Den røde kontorrevolution” kunne man fristes til at kalde konceptet bag Redoffice. Rød er den altdominerende farve i kædens designprofil. Frontfiguren er en lille rød mand, der udstråler en sprudlende energi. Og farven er et bevidst valg som kontrast til den blå farve, der ellers er den dominerende hos kontorforsyninger.

- Rødt skal symbolisere, at vi er anderledes. En kæde, der er dynamisk, har kontrast, er stærk, kreativ og mere end blot en kontorforsyning. Men ”revolutionen” handler ikke så meget om farven, Det er de otte løfter, der er det nye. Derfor satser vi på løbende kompetenceudvikling for at geare vores medarbejdere til de nye udfordringer. De skal blandt andet kunne vejlede kunderne ordentlig i forhold til at vælge mellem konkurrerende produkter, og kunne få kunderne til at se fordelen ved at være knyttet til den lokale kontorforsyning, siger Carsten. R. Andersen.

Lokal og landsdækkende
Netop det lokale er en vigtig del af filosofien bag den nye kæde. Hvor andre kontorforsyninger typisk er beliggende ét sted i landet, så har Redoffice på nuværende tidspunkt 14 forhandlere over hele landet. Målet er at komme op på 20 indenfor det første års tid og derfor er der løbende dialog med flere potentielle medlemmer.

- Vi vil være Danmarks største frivillige kæde. Med vores nye koncept og forventninger til det kommende års omsætning og medlemstilgang, er det vores mål at blive ledende på markedet med en omsætning på over 600 mio. kr. årligt i løbet af de næste tre år, siger Carsten R. Andersen.

Gør en forskel
I forvejen er de 14 kontorforsyninger med i indkøbskæden Office Supplies Denmark (OSD), hvilket kommende medlemmer også skal være. Det garanterer nemlig nogle af markedets laveste priser.

- Men OSD fungerer udelukkende som en indkøbsforening og når vi i Redoffice har valgt at etablere vores eget koncept, er det fordi, vi er sikre på, vi kan gøre en forskel. Det er ikke noget med, at medlemmerne står med ryggen mod muren. Det er et fælles ønske om at udvikle forretningerne yderligere og få en mere klar profil på markedet, understreger Carsten R. Andersen.

Redoffice har på nuværende tidspunkt over 200 medarbejdere, hvoraf nogle har op til 35 års erfaring indenfor kontorforsyning. Forretningerne er leveringsdygtige i alt til kontoret. Fra clips og papir over kontormaskiner til skriveborde, kontorstole, emballage og endda kaffe og chokolade. Og som det ottende løfte til kunderne siger, ”Du kan også få det umulige!”

Til toppen